15 september 2010

GaaH

Alltså får man skratta? får man dömma? får man protestera?

Jag går i en Yrkeshögskola - där det ändå borde vara bra utbildade lärare som kan ge bra föreläsningar..... Men vad får vi för föreläsare - jo en dam som läser av ett 15sidors papper.. Ger exakt den information vi redan fått printat ut - återger informationen ordagrant. Exakt som högläsning... :D Jag var såhääääääääääääääääääääär nära att brista ut i gapskratt och fråga om hon skojjar med oss. Det märktes ju att hon inte alls förberett någon föreläsning... Andra dagen i rad!
Ska det få vara så? Blir faktist arg och besviken...

Men måste ändå ta upp att vi har föreläsare som är grymt duktiga! som vet de retoriska knep man behöver för att få fångat publikens uppmärksamhet och få dem intresserade :) men vissa lärare borde verkligen gå skolning!!!!




Skämde faktist ut mig lite idag på föreläsningen (fölåt mamma) Drack en trip! Och bara för att jävlas så hade jag sörplande ljud för mig - fick mina kompisar att skratta. Vi började även planera hur mycket pengar dom bjuder mig om jag blåser tripburken full med luft och sedan stampar på den så den spränger. Men tyvärr blev jag bara bjuden gratis lunch - inte tillräckligt ;) så jag avstod.
Men tanken var lockande!!! Väldigt.
Och ni kan ju tänka er när jag brister ut i skratt... Eller börjar fnittra... Det tar aldrig slut och smittar av sig ;) så där satt jag med några vänner, med tårarna rinnande och försökte kämpande hålla oss för skratt!...
Gick ganska bra.



Men nog om skolan.
Det har regnat idag.
Det regnade när jag skulle cykla hem.
Jag blev genomblöt.
Måste gå i duschen.
Nice.

Men som min vän sade: OM det bara hade varit muligt väder hade vi inte skrattat så mycket som vi gjorde på cykelfärden hem :) Bra point!

Nuuu är jag hungrig.!
MAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar