15 december 2010

My last schooltrip this year

Sista gången detta år jag åker till Vasa i skolans syfte. Kommer dock bege mig hitåt ännu iår :)
Sitter i bussen och njuter av att se julljusen i alla hus på utsidan. Tittar på livet på andra sidan glasrutan. Här sitter jag lugnt i värmen på insidan av bussen, men på andra sida av glaset - där ute, susar en ambulans snabbt förbi, bilarna stannar för att låta ambulansen köra om i korsningen. Samarbetar för att den människa som är sjuk ska få snabbast möjliga vård.
Vi människor är magiska varelser. Visst kan vi vara egoistiska - men när det gäller någon annans liv kan vi offra mycket. Ofta tänker vi på våra medmänniskor - på deras bästa... jag har alltid älskat känslan av att vara behövd. Jag tycker om att hjälpa till i vårdsammanhang när det behövs. Därför tror jag att jag är på den rätta studielinjen. Jag får en utbildning i grundvården, 2 yrken och en massa erfarenheter - bättre än så kan det väl inte bli? Sen får jag bygga på med special utbildningar när jag så känner för det :) PERFEKT!

Kanske jag ska stänga av datorn nu och njuta av vinterlandskapet där utanför. Tjingeling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar