22 januari 2012

En present.

Såhär ser köket ut idag.

Veckoslutet är snart över och jag har vilat upp mig. Trots mina prestationer på fredagens tent - så vet jag att jag blir underkänd. Så det blir att läsa allting pånytt om en månad. Men det känns relativt bra ändå.
Ämnet det handlar om är FARMAKOLOGI. Där ska man kunna miljontals typer av läkemedel, dess riktiga namn och vilket namn man hittar det på i apoteken. Förutom detta skall jag lära mig hur alla dessa verkar i kroppen - alltså vilket enzym, receptor, dna, rna m.m detta påverkar. Sedan skall jag minnas biverningarna och vilka sjukdomar dessa läkemedel används till.! Hm-m?! Någon som vill prova lära sig allt detta på egen hand?

MEN - nästa gång jag läser till denna tent kommer jag ju bli en expert.! Jag har redan lärt mig nästan allt en gång på lektionerna, sedan har jag övat inför tenten en gång och nu skall jag läsa allt ÄNNU en gång. problemet har bara varit att jag inte minns allting utantill. Har jag mina anteckningar framför mig med stödord kan jag det mesta. Men att lära sig alla namn utantill är OTROLIGT svårt för mig (en svaghet). Men trots detta deppar jag inte. Jag VET att nästa gång kommer jag presters superbra! :)

Nåväl. Älskling tyckte jag stressat och varit så duktig så på fredagen kom han hem med en..... ORKIDE! Jippie. Den passar perfekt i köket mot den ljusgröna väggen.
LOVE LOVE LOVE

TACK älskling! <3

1 kommentar:

  1. Bättre lycka nästa gång! (i täntn alltså) :o)

    Å va du nu har i lyxit tii som får en orkidé sådee mittiallt! :o)

    SvaraRadera