30 maj 2012

Valio PROfeel produkter

Som en del av er läsare vet så är jag medlem i Buzzador. Denna gång fick jag äran att vara med i en kampanj gällande Valio PROfeel produkter som är nya på marknaden. Fick ett presentkort så jag kunde inhandla dessa produkter och testa dem och min uppgift är nu att bedömma vad jag tyckte om produkterna och meddela detta till er som läser min blogg. :)


Dessa produkter finns just nu i mitt kylskåp. Men har redan provat på några andra smaker av PROfeel. Recensionen kommer upp lite senare. Tänker först meddela vilka produkter som finns tillgängliga:

"Valio PROfeel® proteinyoghurt (2 x 150 g, laktosfri)
Hallon, blåbär-jordgubb, naturell

  • 2 x mer protein (7 g/ 100 g) än i vanlig yoghurt.
  • Den rikliga proteinmängden gör yoghurten fyllig, endast 1 % fett.
  • Den naturella yoghurten är den kolhydratfattigaste på marknaden (2 g/ 100 g).
  • I de smaksatta yoghurtarna finns bara 5 % tillsatt socker.
  • Laktosfri och D-vitaminerad.
Valio PROfeel® proteinkvarg (175 g, laktosfri)
Jordgubb och vanilj

  • Lika mycket protein som i vanlig naturell kvarg (11 g/ 100g).
  • Betydligt mindre kolhydrater och tillsatt socker än i andra smaksatta kvargar.
  • Hjärtsymbol-produkt.
  • Laktosfri.
Valio PROfeel® proteindryck (2,5 dl, UHT, laktosfri)
Jordgubb, choklad och kaffesmak

  • Rikligt med proteiner och kolhydrater i samma proportion.
  • Hälften av proteinet är vassleprotein.
  • Tillsatt socker endast 3-5 %.
  • Lätt att ta med, kan förvaras i rumstemperatur och har sugrör.
  • Laktosfri och D-vitaminerad."
Infon är tagen direkt från Buzzador. Mera fakta finns på http://www.valio.fi/profeel/


Så kortfattat: Valio PROfeel produkter finns som yoghurt, kvarg och proteindryck. Alla är laktosfria och innehåller mera protein än andra liknande produkter och är påstått nyttigare.


Recension uppkommer senare :)




2 kommentarer: