12 september 2012

Verkligheten är här igen

Att vara studerande är verkligen inte lätt. Det har jag konstaterat redan nu och vi har bara varit i skolan 7 dagar. Det är inte planerat att man skall kunna ha privatliv eller jobb vid sidan om - USCH... Har bara 4 ½ veckor kvar i skolan i höst och sedan blir det praktik. Men dessa veckor är FULLPROPPADE, bokstavligen fullproppad med skola från 8:30-16:00 nästan varje vardag, sen måste man hinna läsa flera böcker om kvällarna, söka information till grupparbeten, skriva uppsats, samlas och skriva grupparbeten m.m... Hmm.. Sa någon äta, sova, kramas, gosas, träna??! No time for that...
Men på samma gång som jag är stressad, nervös och rädd för dessa veckor så är jag också glad, intresserad och nyfiken. Vi har två kurser som är SÅÅ otroligt intressanta. Så detta gör det hela lite lättare.
Satt idag och försökte planera in dag för dag vad jag skall göra för att klara mig genom dessa kurser. det blev ganska fullt i kalendern och jag har inte ens märkt upp hälften av alla saker ännu. Men det började iallafall bra ikväll med att jag gjorde mera än jag planerat och alltså redan kan kryssa av morgondagen. :)
Förutom dessa kurser så måste jag även ta om kursen jag blev underkänd i förra terminen, Farmakologi. Som tur behöver jag bara skriva om tenten. Men när ska jag hinna läsa till den när jag har tre andra tenter? Nåväl - på ett eller annat sätt skall det väl lösa sig.


Så bloggtorkan kommer antagligen bara fortsätta. För om jag knappt hinner krama min pojkvän - hur skall jag då hinna blogga mer?
Men en liten uppdatering är ju bättre än inget alls :)
TJINGELING

En liten bild av Frans :) min lilla älskling

8 kommentarer:

  1. Tsämppa påå. Å vainda gang du gaar åm Ricki så kraama du a mä sama ; )

    SvaraRadera
  2. En sak i gango bara. Tsämppa på! Stor kram från oss all...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bestämd mi fö ti njut åv ti vara hejm mä familji i helgen å nu er ja tibax i Vasa å ska ta tag i studiä :) så har int stressa nating hiss två seinast daga. :)

      Radera
  3. Tsämppa på Tina! Tu klarar i, tänk et hä e ganska lillan tid åv liivi äntå. Bra ti ha planera fö daga, hä e jo et storet plus om man åstadkombär meir än va man ha meena! :o) *KRAM*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo no ska ja klar åv hitt no :) snart slipper ja på praktik å tå far tidn fort!! KRAM

      Radera
  4. Tsemppiä. Ja er i precis sama sits and I hate it. Dessvärre e min motivation noll vilket lagar allt ännu jobbiari. :( Men mä en dag i taget så far tiidn äntå framåt, tur hä. Vi biter ihop, eldä va? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha motivation på noll e uslit - svårt ti få dzort nating tå :( hoppas du åtminstoni sko hitt naliiiti intressant mä häde studerasi så du orkar :) <3 Vi biter ihop ilag. Miss you <3

      Radera