18 oktober 2010

Ljusen tända

12 ljus är tända, filtarna och kuddarna samlade i soffan och tentaboken i famnen... Mysigt - men tråkigt att läsa. Inte direkt lockande när det är ett MÅSTE att läsa för att klara tentan. Skulle uppleva det intressant att läsa om det vore frivilligt. Men alltid när någonting blir ett måste reagerar jag negativt.... Hm-m.. men inte blir det någon svår tenta. Så nog klarar jag den :)

Stormar en aning här utanför. Men lyssnar på lugn musik och med ljusen tända är det ganska mysigt....

Börjar bli hungrig igen. Undrar vad jag skall hitta att stoppa i munnen :) har ett ganska tomt kylskåp!



Minnen från Lofoten


Måste berätta om vilken överraskning älskling hade åt mig igår... Jag trodde att vi bara skulle åka runt lite med mönkiä. Men så visade det sig att han stannade mitt på en åker!!.. Han steg av och sa att han hade en överraskning. JAG skulle köra med det stora fordonet, JAG... Han vet hur vetskrämd jag är för att styra olika fordon. Men omtänksam som han är, vill han hjälpa mig övervinna min rädsla.
Jag trodde mitt hjärta skulle pumpa ihjäl sig.. Blev rädd. Men han lugnade mig. Gav mig tid. Och plötsligt satt jag där och gasade och styrde. JAG..!!?? Kan inte fatta det.
Efteråt var jag alldeles skakig och svag i benen, helt slut. Men jag lyckades. Jag vågade.
TACK! älskling... <3

För mig var det ett stort steg. För mig betydde det mycket.
Jag fick se att jag kunde och klarade av det.
Måste börja tro mera på mig själv.


Han är bäst, min småböndersbo.
Han tänker på mitt bästa.
Han finns alltid där
Han lugnar ner mig när jag är stressad
Han låter mig gråta ut när allting blir jobbit
Han får mig att skratta
Han får mig att våga vara mig själv
Han älskar mig och bryr sig om mig
Han
Han, min sötis.
Han är det bästa som någonsin hänt mig
<3

2 kommentarer: