13 januari 2011

Hjälpsam när det behövs

Klockan närmade sig 1 och det var läggdags. Var nära att somna när jag plötsligt hör en massa ljud utanför fönstret. Reser mig upp och ser att en bil fått sladd när han kört in till gårdsplanen och nu sitter fast i den lösa snön - ca 10cm från Sandras bil. Min första tanke var om Sandras bil skadats, men jag visste inte. Efter att en lång stund titta på medan de försökt få loss bilen begav jag mig ut för att titta på och se om några skador uppstått.
Somtur blev inge bil skadad :) men att få loss bilen var verkligen inte lätt! Oklok som chaffören var så gasade han bara på mer och mer och "grävde" helt enkelt ner sin bil bara djupare. Den rörde sig inte från fläcken. Och han hade ingen att ringa.... Efter ca 45min lyckades vi till sist få loss bilen med lite knep och knop och jag fick äntligen gå in i värmen igen. Helt vit av all snö och pigg som bara den.... Bara att sätta på datorn och försöka bli trött igen. Klockan närmade sig 4när jag äntligen fick tag i sömnen. Men runt 6tiden börjades det skotta snö utanför mitt fönster - gick inte direkt att sova :D fick ta öronproppar som hjälpte och jag slumrade till. Kl 8 började  min telefon ringa och jag fick en massa meddelande......
Jag kom tillslut fram till att det tydligen inte var meningen att jag skulle få sova denna natt :) kanske jag har bättre tur idag.

Jag har pluggat stenhårt idag, bara några sidor kvar att läsa enligt dagens schema - sen lite ledig tid :) jippie....

Känner mig jätte duktig - minns inte när jag senast varit såhär aktiv. Kämppiä :D

1 kommentar: