11 april 2011

Balkongen

Sitter nu som bäst ute på balkongen och försöker skriva några skolarbeten. Himlen är helt blå och solen värmer ännu trots att klockan börjar vara mycket. Riktigt härligt och avslappnande!!! :)


Skolan är ganska stressig just nu och jag har 3ganska svåra tenter framför mig de närmaste veckorna, en del skolarbeten står också på schemat. Läkemedelsräkningen - som jag trodde skulle vara svår och invecklad - löpte smidigt idag på lektionen. Det var t o m riktigt roligt att räkna huvudräkning igen och använda sina hjärnceller lite :)

En glad tös
Mitt humör var inte direkt på topp imårse när jag åkte iväg hit till Vasa. Men för att skolan löpte smidigt, solen började skina och för att jag handlade god mat (Nypotatis och köttbullar) så förändrades humöret till det bättre. Blev på så bra humör att jag fixade olika papper inför flytten om en månad, gjorde klart en skoluppgift och nu försöker jag få klart ett annat grupparbete :) känner mig riktigt stolt och nöjd över dagen!
Brevet jag fick i förra veckan som min kära vän Ida omtänksamt hade skrivit. Ett 4sidors brev och även lämnat en personlig present till mig. Brevet uppmuntrade mig till att försöka tänka mera positivt och försöka höja min självkänsla - Så idag försöker jag tänka lite positivt om berömma mig själv för att jag jobbat flitigt! :)




Nu ska jag fortsätta vara flitig - TJINGELING

2 kommentarer:

  1. Wihiiii, man bir på bra humöör reij åv ti läsa inläggi dett Taina! Positiv energi is the shit! :) KRAM!

    SvaraRadera