6 mars 2012

Redigering av bilder


I mitt tidigare blogginlägg fick jag en fråga om jag redigerar mina bilder mycket. Tänkte nu här visa en oredigerad och en redigerad bild.


FÖRE

EFTER
Det jag har gjort är att klippa bilden, gjort den ljusare, ökat kontrasterna och färgmättnaden (så det mera skall likna det verkliga) och lagt på lite skärppa så bilden skall bli skarppare.

För mig är detta inte någon stor redigering - jag har bara förbättrat det som kameran inte fångat upp av verkligheten. Det är dessutom enkelt och går snabbt :)

Så nu fick du bättre svar på din fråga :)
"en bild säger mer än tusen ord"

3 kommentarer:

  1. Va bra! Ha måst vel bara proo si fram fö ti läär si antar ja... Kram

    SvaraRadera
  2. Mää vilket program redigerar du ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. photoshop elements 9 som kom gratis mä datorn :)

      Radera