1 mars 2012

Tråkigt, stressigt, vill inte.


Åter en gång är jag uppe med tuppen. Trodde det skulle bli en vacker dag åter igen - men plötsligt var den blåa himmeln borta och istället kom det gråa moln, SUCK... Eftersom jag nu vilat och tagit det lugnt i 3dagar så borde resten av sportlovet gå åt till tentläsning och en uppsats! MEN jag är inte direkt motiverad och stressen kommer smygande bara jag tänker på nästa vecka som kommer bli tuff.! 2tenter + ett praktiskt prov och en deadline. BLÄ.. Så kanske jag borde ta tag i läsningen så går väl allting bra!? Men det är så otroligt tråkigt.


En till närbild från gårdagens fotorunda.



Om jag skulle börja med att ta fram alla tent papper, sätta mig vid matbordet, äta morgonmål och sätta DATORN åt sidan en stund - så då kanske det blir bra. För när jag väl kommer igång kan jag läsa långa stunder innan jag tröttnar, men det svåraste är just att ta tag i läsningen, fokusera och komma igång... För plötsligt är allt annat så mycket roligare än tentläsning. T.o.m. städning kan vara kul bara jag INTE behöver läsa :)




Kanske moster Mia har några studietips till mig?? En gång i tiden var du väl en flitig studerande?! :)

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig gott igen det, ja... Allt är så mycket mer spännande. Trikset är väl att städa bort allt som kan distrahera (läs datorn), ha gott te i koppen (och kanske något att knapra på) och sätt dig ner. Känn på den goda känslan över det du har utträttat! Det är det viktigaste! Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen :) Känslan efter att man har presterat och läst är faktiskt härlig - Skall försöka ta vara på den känslan och se om det motiverar mig att läsa mera :)

      Radera